De perfecte foto maken

linkedin foto
 

Elk socialemediaplatform heeft zijn eigen regels voor welke foto's zijn toegestaan, hoeveel vrienden je mag hebben en hoe lang die berichten zichtbaar moeten zijn. Facebook beperkt gebruikers bijvoorbeeld tot één profiel en staat maximaal vijf foto's in hun albums toe. Om ervoor te zorgen dat de berichten van je merk een zo groot mogelijk publiek bereiken, is het belangrijk om de regels van zoveel mogelijk netwerken te onderzoeken en na te leven. Wie wil immers potentiële nieuwe klanten mislopen omdat ze maar één social media-kanaal gebruiken? Als verlengstuk van uw website of blog is Linkedin een van de meest geschikte sociale mediakanalen voor bedrijven die hun aanhang organisch willen laten groeien en de beste kandidaten voor een baan willen vinden.

Welke soorten foto's zijn toegestaan op Linkedin?

LinkedIn foto's zijn over het algemeen beperkt tot professionele afbeeldingen, geen uitzonderingen. Als u ervoor kiest om een foto van uzelf met een grappige hoed te plaatsen, kan deze worden geweigerd. Wanneer u zich voor het eerst aanmeldt bij LinkedIn, maakt de app automatisch een profielfoto aan nadat uw verzoek is geaccepteerd. Daarna ben je vrij om deze foto te veranderen wanneer je maar wilt. Profielen hebben ook een omslagfoto, die de eerste afbeelding is die je volgers zien als ze naar je account kijken. In tegenstelling tot de profielfoto, die meestal een eenvoudige achtergrondafbeelding is, kan de omslagfoto uw logo, een omtrek van uw bedrijf of de profielnaam bevatten.

Waarom worden sommige foto's niet goedgekeurd op Linkedin?

Door de jaren heen is LinkedIn ervan beschuldigd een "harde huid" te hebben als het gaat om wat is toegestaan op het platform. Je kunt bijna elk type foto op je profiel plaatsen, maar als het niet voldoet aan de richtlijnen van het netwerk, kan het worden verwijderd. Zo kan het plaatsen van foto's van jou of je vrienden in ongepaste situaties of het gebruik van bepaalde emoji's je een waarschuwing of erger nog, verwijdering van het netwerk opleveren. De community richtlijnen van LinkedIn verbieden seksuele en gewelddadige afbeeldingen, alsook afbeeldingen waarop alcohol, drugs of iets anders te zien is dat illegaal is volgens de lokale wetgeving. Als je foto wordt afgekeurd, is het raadzaam een nieuwe foto te uploaden die voldoet aan de richtlijnen van het platform.

Tips en trucs voor betere foto's

  • Gebruik afbeeldingen met een lage resolutie – Voor betere respons op LinkedIn is het aanbevolen om afbeeldingen met een minimale resolutie van 600 bij 612 pixels te plaatsen.
  • Wees origineel – Ook al staat LinkedIn elk type foto toe, toch is het belangrijk om originele afbeeldingen te gebruiken. Het kopiëren en plakken van foto's van anderen is niet toegestaan en kan ertoe leiden dat je account van het netwerk wordt verwijderd.
  • Gebruik een duidelijke afbeelding – Om de beste resultaten te krijgen bij het delen van een Linkedin foto, gebruik je best een duidelijke afbeelding. Probeer afbeeldingen met te veel kleur of een donkere achtergrond te vermijden, waardoor je vrienden de afbeelding moeilijk kunnen zien.

Conclusie

LinkedIn is een geweldig platform voor bedrijven die gekwalificeerde kandidaten willen vinden om openstaande functies in te vullen en hun naamsbekendheid onder werkzoekenden willen vergroten. Om het meeste uit LinkedIn te halen, is het belangrijk de richtlijnen van uw account te volgen en inhoud te plaatsen die aandacht krijgt. Op die manier kunt u uw bereik vergroten, uw bedrijf stimuleren en uiteindelijk meer tijd besteden aan de dingen die er echt toe doen.